Referenties
Bruna

Bruna

We onderschatten wat HR kon betekenen voor de organisatie, maar Buro Flinc bewees met pragmatische programma's de toegevoegde waarde.

We durven wel te stellen dat Bruna bij iedere Nederland een gevoel van nostalgie oproept. Dat de Nederlandse detailhandelsonderneming nog steeds veelvuldig in het straatbeeld opduikt, bewijst de kracht achter haar formule.

Bruna wint ook online terrein, en is sinds 2020 in handen van Audax om haar goed te onderhouden en uit te breiden. Bruna huurde BuroFlinc in om haar door het proces heen te helpen en te zorgen voor een soepele overgang. Met hun hulp kon ze de BPC-methodologie toepassen om ervoor te zorgen dat haar bedrijf, haar mensen en haar cultuur op één lijn werden gebracht.

Het belang van HR in een overgangsperiode

De eerste stap die BuroFlinc nam was het beoordelen van de huidige stand van zaken bij Bruna. Ze realiseerden zich al snel dat het grootste probleem het gebrek aan tactische en strategische inbreng van HR was. Er was ook geen inzicht in de kwaliteiten van medewerkers, waardoor het moeilijk was beslissingen te nemen over personeelsbezetting en budgettering. Ten slotte was de omgeving veranderd door meer online verkoop en de start van covid, waardoor de zaken voortdurend in beweging waren.

De juiste mensen en cultuur zijn essentieel voor een succesvol bedrijf.

Om deze problemen aan te pakken, richtte BuroFlinc zich op het ontwikkelen van HR-vaardigheden, zodat zij de strategische rol konden spelen die nodig is om de juiste mensen op de juiste plaats te zetten met een maximale bijdrage aan het bedrijf. Op basis van de kernwaarden van Bruna hielp BuroFlinc het bedrijf een bedrijfscultuur te creëren waarin werknemers gemotiveerd waren en in staat waren resultaten te leveren ondanks het steeds veranderende landschap. Dit hielp Bruna om uitdagingen om te zetten in successen.

Alle referenties

Onze klanten